Friese ABD verkozen tot Renault Dealer of the Year 2014 | ABD Renault
ABD VERKOZEN TOT RENAULT  DEALER OF THE YEAR

(v.l.n.r.) De heren Jean-Paul Renaux, algemeen directeur Renault Nederland, en Wybe Kooistra, directeur  ABD Renault, bij de uitreiking van de Renault Dealer of the Year Award 2014.

 

SCHIPHOL-RIJK – ABD in Friesland heeft de titel ‘Renault Dealer of the Year’ in de wacht gesleept. Daarmee is het de beste Renault-dealer van Nederland. De kwaliteit in dienstverlening is bovengemiddeld hoog en dat leidt tot veel tevreden reacties van klanten. Een factor die van grote betekenis is voor het winnen van de titel.

“We zijn enorm blij met deze onderscheiding”, aldus Wybe Kooistra, directeur van ABD. “Alle inspanning om de kwaliteit in onze organisatie zo hoog mogelijk te krijgen, zien we beloond. Dit is een opsteker voor ons hele team. Wat zeggen klanten over onze service? Dat is altijd onze leidraad. Een hoge score voor klanttevredenheid is immers de basis voor goede verkoopresultaten.”

Inmiddels telt het bedrijf vijf vestigingen. ABD vertegenwoordigt Renault in Drachten, Leeuwarden, Heerenveen, Dokkum en Sneek. Met circa 130 medewerkers is ABD een van de grotere dealerorganisaties in het noorden van Nederland.

Continu verbeteren
Service staat hoog in het vaandel. ABD doet er alles aan om dat waar te maken. Niet alleen door klanten zo goed mogelijk van dienst te zijn bij aankoop en onderhoud van de auto, maar ook door te werken met eerlijke prijzen. Op de eigen website is te zien hoe dat wordt gewaardeerd. Daar prijkt een gemiddeld klantwaarderingscijfer van 9,6. Ook dat is een duidelijke indicatie dat de titel ‘Renault Dealer of the Year’ bij deze Friese dealer op zijn plek is.

 

“Natuurlijk willen we op de eerste plek blijven”, stelt Kooistra. “Daar gaan we alles aan doen. Dat is best een opgave. Maar onze missie verandert niet: het bereiken van maximaal tevreden klanten. We vragen om reacties en luisteren naar wensen om ons continu te verbeteren. Zo doen we dat al jaren. Ik denk dat het succes van ons bedrijf ook deels te danken is aan een bijzondere karaktertrek, namelijk dat het familiegevoel en persoonlijke aandacht is gebleven, ondanks de uitbreiding van het aantal vestigingen.”